SAO

Ce este SAO?

Studiul de Audienta OOH (SAO) este primul și unicul studiu care măsoară audiența panourilor publicitare și oferă pieței de media și publicitate informații complete cu privire la audiența și profilele sociodemografice ale panourilor publicitare.

SAO este un studiu sindicalizat realizat de BRAT împreună cu companiile de panotaj și agențiile de media și publicitate din România. Studiul constă în realizarea a 3 componente esențiale:

  • studiul de mobilitate și modelarea călătoriilor pe baza datelor de trafic;
  • inventarierea panourilor și analiza vizibilității acestora;
  • calculul indicatorilor de audiență și planificare media.

Fiecare etapa este realizata prin cooperare cu diversi parteneri de cercetare si analiza date.

Credibilitatea și independenta rezultatelor sunt garantate de participarea companiilor de panotaj, a agențiilor și a clienților de publicitate la realizarea SAO.

Sursă: website www.brat.ro.
Prezentarea detaliată a studiului SAO aici.

Ce beneficii ai?

Principalele avantaje pe care SAO le oferă companiilor de OOH, regiilor de publicitate, agențiilor media și clienților de publicitate sunt:

  • Evaluarea rezultatelor pe criterii standardizate și comparabile pentru toate panourile;
  • Tranzacționarea publicității utilizând criterii trasparente de selecție;
  • Eficientizarea investiției prin optimizarea campaniilor cu ajutorul indicatorilor de media uzuali: acoperire, GRP, profilul audienței, cost per mie etc;
  • Analiză preliminară a audienței pe care panoul ar obține-o în diverse locații;
  • Stabilirea politicilor de marketing și vânzări ale companiilor de panotaj.

Livrăm rezultate

Studiul de Audienta OOH (SAO) are obiectivul măsurării audienței panotajului și utilizează un model de tip „acoperire și frecvență” („reach and frequency”) uzual tuturor studiilor de media realizate după standarde de cercetare media internaționale.

STUDIUL CONSTĂ ÎN REALIZAREA A 3 COMPONENTE ESENȚIALE:

Fiecare etapă este realizată prin cooperare cu diverși parteneri de cercetare și analiză date.
Mai multe informații despre metodologie găsiți AICI.

Rezultatele SAO sunt disponibile beneficiarilor studiului, prin acces în cadrul unor softuri specializate de analiză media, evaluare și optimizare a campaniilor publicitare de panotaj.

Exemple rezultate campanii

După calcularea indicatoriilor de audiență pentru fiecare panou si determinarea profilelor sociodemografice ale persoanelor care au avut oportunitatea de a observa panoul, datele sunt integrate în cadrul unui soft specializat de analiză și planificare media dedicat panotajului. Prin utilizarea acestui soft de planificare media se pot realiza, evalua și optimiza campanii media OOH, utilizând indicatori media uzuali.

În mixul de media, OOH-ul este un mediu prin care se ajunge mai ușor la targetul premium în comparație cu celelalte medii. Pentru a exemplifica acest aspect, am analizat pachete de câte 20 suporturi tip backlit din perspectiva targetului premium.

a) București, ALL, vârsta 25-45 ani, categorii sociale ABC*, High Medium Income (HMI);

b) București, Femei, vârsta 25-45 ani, categorii sociale ABC*, High Medium Income (HMI);

c) București, Bărbați, vârsta 25-45 ani, categorii sociale ABC*, High Medium Income (HMI).

Din aceste analize se observă eficiența outdoorului în mixul de media. O campanie de patru săptămâni pe 20 suporturi tip backlit, ajunge la 60% din universul stabilit.

* Categorii Sociale:
A – “Manageri principali și profesioniști cu înaltă educație”
B – “Manageri, directori de nivel mediu”
C1 – “Angajați cu înaltă educație ce prestează o muncă non-manuală, patroni de firme mici”
C2 – “Angajați ce prestează muncă non-manuală sau muncitori calificați”